Tato stránka používá Cookies. Informace o Cookies.
 
PRO MOBIL
PRO MOBIL
KLASICKY
KLASICKY


LifeStyle

Toužíte po vlastním podnikání? Vsaďte na byznys plán i vhodné pojištění

Toužíte si splnit sen o vlastním podnikání? Kromě potřebného know-how, úsilí, času i financí se neobejdete bez dobře promyšleného podnikatelského plánu. Víte, jaké otázky si položit před tím, než se pustíte do podnikání, a proč je důležité umět se vcítit do potřeb zákazníků?

Vybudovat vlastní podnikání od píky je opravdová fuška. Pokud máte silný či unikátní podnikatelský nápad a chcete být šéfem sami sobě, napište si na papír své silné a slabé stránky. Získáte tak přehled o tom, které z vlastností v byznysu nejvíce využijete a ve kterých oblastech se musíte zlepšovat.

 

Nezapomeňte na vhodné pojištění

Jde vám skvěle komunikace s lidmi, ale necítíte se být silní ve vedoucí pozici? Zkuste se porozhlédnout po vhodných kurzech, které vám pomohou posílit i další stránky vaší osobnosti. Své podnikání však nezapomeňte řádně ochránit. Pojištění odpovědnostisi podnikatelé sjednávají nejčastěji pro případ újmy z výrobní činnosti nebo pro případ škod, které by svou činností způsobili třetí osobě. Pojištění vybírejte podle druhu vykonávané činnosti i úrovně krytí dané pojistky.

 

Bez podrobného konceptu se neobejdete

Sepište si podrobný byznys plán, do kterého zahrňte, jak by vaše firma měla fungovat. Dobře sestavený koncept naznačí, zda je váš nápad životaschopný, a upozorní vás na případná budoucí rizika, která s sebou podnikání přináší. Počítejte s tím, že rozjezd firmy bude obtížný, proto se vyplatí pracovat klidně i s několika verzemi plánu.

 

Myslete i na černější scénáře

Sepište si, jak to bude vypadat v případě, že byznys poběží hladce. Nezapomeňte však i na druhou (o něco pesimističtější) variantu. Pokud totiž budete dopředu vědět o možných rizicích, na která nejspíš během času stejně narazíte, platí v těchto případech, že štěstí přeje připraveným. Rychlá adaptace na změny je v podnikání zásadní. Budete-li vědět, s kým nebo čím máte tu čest, bude se vám lépe bojovat.

 

Zdůrazněte svou jedinečnost

Podnikatelský plán by měl také obsahovat titulní stranu a stručné shrnutí vašeho podnikání. Zmiňte také, v čem je váš byznys jedinečný a proč má šanci uspět. Zeptejte se sami sebe a odpovězte si na otázku, kde vidíte firmu za deset let. Dále představte všechny, kteří jsou do projektu zapojeni, a uveďte, zda máte relevantní zkušenosti z oboru, ve kterém chcete podnikat.

 

I na lokalitě může záležet

Počítejte také s tím, že se budete muset prodrat administrativní džunglí. Víte, jakou právní formu je nejlepší zvolit právě pro vaši společnost? Pokud ne, raději využijte služeb odborníků, jako jsou poradci či právníci. Do plánu nezapomeňte zahrnout i adresu. Lokalitě vašeho podnikání věnujte speciální pozornost, protože i na té záleží. Pokud si chcete otevřít bistro, přesvědčte se, že stejný nápad už nedostali a na témže místě jej nezrealizovali jiní lidé.

 

Prodejte, co chcete prodávat

V plánu uveďte také to nejdůležitější ­– v čem jsou vaše výrobky či služby tak skvělé. Byznys plán se totiž hodí i pro případné investory a banky, zejména pokud budete potřebovat peníze do začátku svého podnikání. Nákladům na podnikání věnujte dostatek času. Pokud si v tomto ohledu nejste jisti, zkontaktujte se s odborníkem přes finance, který vám pomůže se v číslech trochu zorientovat. A co by to bylo za podnikání, které není vidět? Myslete i na kvalitní marketing. Přehledné webové stránky a aktivita na sociálních sítích vám pomohou v tom, aby se o vás lidé v okolí co nejrychleji dozvěděli.

autor PR článek


Mobilní verze našich dalších titulů

 
 
Nahoru
 
Nahoru
 
© IDG Czech Republic, a.s.
 
*